16 November 2013

Ашуре - Noah's pudding

Ашуре
Ашуре
Десертът Ашуре е общо казано десерт с варено жито и различни допълнения. Известен е и като пудинг на Ной, като според преданието, корабът на Ной е заседнал на планината Ал-Джудда и след като хората слезнали от ковчега събрали малкото продукти, които им останали и ги сготвили заедно. Така този десерт се  превръща в символ на мултикултурализма и толерантността... Можете ли да си представите различни хора(по цвят, по вид, по религия, по език), всеки добавяйки свои продукти да сготви обща гозба? Хмм...
И аз следвайки примера на Ноевият ковчег приготвих Ашуре с налични продукти и точно по начин по който на мен ми харесва. Има различни вариации и всяко семейство си има собствена рецепта, която следва - по-водниста, по-гъста, с мляко, с боб, с ориз, с леща...Аз предпочитам по-гъсто Ашуре.



Ашуре
за 6 порции

1 ч.ч грухана пшеница
5 ч.ч вода
5 с.л захар(може и повече на вкус)
сушени ядки и плодове по ваш избор:
сушени смокини
стафиди
фурми
орехи
кокос(на парчета)
кашу
шам-фъстък
нар

Ашуре
Ашуре
Пшеницата се залива се накисва във вода за една нощ. Водата се изхвърля след това. На следващия ден в тенджера се слага пшеницата заедно с 5 ч.ч вода. Оставя се на слаб огън да поври.  Като поомекне житото се добавят нарязани смокини, фурми  и захарта. Ако считате за нужно добавете още топла вода. След като житото е сварено(меко е и се разпада лесно) и набъбнало се отстранява от огъня. По този начин сместа става доста гъста - по мой вкус:). Ако желаете по-рядка смес добавяте повече вода:) Това е моята основа за ашуре. Всички плодове и ядки могат да се добавят и по време на варене на житото, но понеже аз обичам да са ми по-сухи и хрупкави ги добавих при сервиране. Разпределих житото в купички и украсих със стафиди и останалите ядки. За аромат може да посипете с розова вода(ставаща за ядене), но на мен кокосът ми е достатъчен като аромат и не съм добавяла нищо друго.



Ашуре
Ашуре



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...